Warto czekać na efekty pozycjonowania

Warto czekać na efekty pozycjonowania

Niektórzy przedsiębiorcy porzucają pozycjonowanie sklepów internetowych, ponieważ pozycjonowanie nie zawsze daje efekty od razu. Oczekują oni, że w krótkim czasie uzyskają pozycje dominujące w wynikach wyszukiwania dla najpopularniejszych fraz. Profesjonaliści branży SEO wiedzą, że na efekty pozycjonowania trzeba poczekać. To pracochłonny proces, który wymaga czasu.

Sukces krok po kroku

Pozycjonowanie sklepu internetowego to innymi słowy budowanie jego pozycji w Internecie, jego rozpoznawalności. Co istotne, jest to pozycja i rozpoznawalność nie tyle dla klienta, co dla wyszukiwarki internetowej.

Odpowiednia forma samego sklepu oraz linków od niego prowadzących sprawia, że strona jest traktowana przez wyszukiwarkę jako miejsce wartościowe. Wyszukiwarki nie są naiwne i rozumieją, że coś wartościowego rzadko kiedy powstaje z dnia na dzień. Nie dadzą się na to nabrać, przez co bardzo agresywne pozycjonowanie sklepu jest zwykle nieskuteczne. Rozpędzać się trzeba powoli, a na początku warto wspomagać się innymi mechanizmami.

Pozycjonowanie najlepiej działa w tandemie

Pozycjonowanie sklepów warto jest wspierać poprzez inne mechanizmy. Na początku najlepiej jest wykorzystywać płatną reklamę kontekstową dla określonych słów, dzięki której uzyskuje się klientów co prawda odpłatnie, ale lepiej tak, niż nie mieć ich w ogóle. Taki sposób pozyskiwania klientów z czasem może być wypierany przez organiczne wyniki wyszukiwania, czyli poprzez efekty pozycjonowania, które nie są już związane z opłatami za każde kliknięcie.

Share